سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاد بودن و شاد زیستن

موضوع اطمینان داشتن زن و مرد به همدیگر و اعتماد کردن به هم، عاملی بسیار مهم و حیاتی در یک زندگی مشترک است.

با این حال عده ای بر این باورند که گفتن دروغ های خوشایند یا دروغ های مصلحتی ایرادی ندارد و گاهی گفتن آنها لازم است.

البته قصد نداریم بگوییم که در زندگی مشترک مردان بیشتر دروغ می گویند یا زنان، اما یک تحقیق که اخیراً انجام شده، بر این نکته تاکید دارد که اغراق های مردان به همسرانشان بی علت نیست و غالباً بزرگنمایی می کنند برای اینکه خودشان را برتر نشان بدهند یا اشتباهات و ضعف های خود را مخفی کنند و به این ترتیب قدرت خود را نسبت به همسرشان بالا ببرند.

 
که ناگفته پیداست این گونه تحقیقات که انجامش در همه جای دنیا نیز رایج است، فقط حالت نمونه گیری دارد و قابل تعمیم بر تمام آدم ها نیست و در عین حال، حاوی حقایقی است که هیچ کس از دانستن آنها بی نیاز نیست.

<>

  • همیشه بهترین دانش آموز بودم

    این جمله، حرفی بسیار رایج میان اغلب مردان و هدف تمام آنها از گفتن چنین حرفی آن است تا هم خودشان را فردی با قابلیت و مستعد برای انجام هر کاری معرفی کنند و هم موجب جلب توجه همسرشان شوند
    .

    برای یک مرد سخت ترین و دردناک ترین لحظه زمانی است که بخواهد به اشتباه یا ناتوانی خودش اعتراف کند و شاید به همین دلیل است که گاهی بعضی از مردان در این باره اغراق می کنند.
  • عاشق پدر و مادرت هستم

    این، یکی از بزرگترین بلوف های بعضی مردان است که به طور تقریب بسیاری از زنان در روزهای اول آشنایی و ازدواج از زبان شوهرشان می شنوند و همین امر موجب می شود تصویری خوب از همسرشان در ذهن خود بسازند. از این رو، هر زنی هنگام همسر گزینی و در ماه های اول بعد از ازدواج باید کاملاً هوشیار باشد و تحت تاثیر تملق گویی ها قرار نگیرد.
  • علایق همسرم بسیار مهم است

    هر مردی برای اینکه احساسات همسرش را بر انگیزد و او را تحت تاثیر قرار بدهد، خود را فردی فرهیخته و روشنفکر معرفی می کند و به همسرش می گوید که در تمام زمینه ها تابع اوست و به دیدگاهایش احترام می گذارد، اما گاهی در عمل و رفتار بعضی مردان چیزی از آنچه که می گویند وجود ندارد و دائم بهانه هایی می تراشند تا حرف اول و آخر را خودشان بزنند.
  • تو تنها عشقم در زندگی هستی

    این جمله، آنقدر زیبا و جاودانی است که هر زنی آن را از زبان شوهرش بشنود، تحت تاثیر قرار می گیرد و گاهی این امر به شکل عجیبی دردسر سازتر است
    .

    چون اگر حادثه ای اتفاق بیفتد که خلاف آن ثابت شود، صمیمیت و عشق واقعی که یک شبه بوجود آمده، یک شبه از بین می رود.
  • الان کار دارم، نمی توانم صحبت کنم

    این جمله هم، یکی از دروغ های متداولی است که گاهی بعضی مردان به همسرشان می گویند. فقط برای اینکه خودشان را آدمی مهم یا گرفتار نشان بدهند و از  طرف دیگر شنیدن آنچه را همسرشان دوست دارد بگوید، به تاخیر بیاندازند که این حرکت، اگر چه گاهی بر ابهت مرد می افزاید و حالت انتظاری که برای زن به وجود می آید، برایش جذاب است، اما گاهی هم ایجاد شک و تردید می کند و موجب سوء تفاهم هایی در زندگی مشترک می شود.
  • در این لباس بی نظیر هستی

    این، بلوفی است که هر زنی با شنیدن آن از زبان شوهرش لذت می برد، حتی اگر بداند شوهرش دروغ می گوید یا اغراق می کند، چون اغلب زنان اینگونه جملات را نشانه علاقه شوهرشان نسبت به خود می دانند. اما این را هم باید در نظر گرفت که تاکید بیش از حد بر این جمله و تکرار دائمی آن ممکن است ارزش خود را از دست بدهد و حتی زن را عصبی کند.
  • بعد از آنکه حالم خوب شد، انجام می دهم

    انجام بعضی کارهای خانه برای مردان جذاب نیست، علاقه ای به انجام آنها ندارند و به اجبار برای اینکه از هیاهو و بگو مگوها نجات پیدا کنند قول می دهند که مثلاً وقتی بچه ها را به پارک ببرند یا وقتی حالشان خوب شود و ... به آن می پردازند و به ندرت هم اتفاق می افتد که چنان کاری بکنند، که در این قبیل موارد بهتر است زن قضیه را نادیده بگیرد و آن کار را خودش انجام بدهد
    .

    اما در مجموع، نباید فراموش کرد که دروغ گفتن چه جدی باشد، چه شوخی و حتی در مواردی که کسی از گفتن آن نیت خیر داشته باشد، در دراز مدت آسیب شدیدی به روابط می زند. زیرا اغراق از هر نوعی که باشد، به معنی فریب دادن طرف مقابل و تحریک احساس و عاطفه اوست و تکرار آن یعنی تخریب صمیمیت در زندگی.

 




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 88/4/4 توسط مهرنوش
درباره وبلاگ

مهرنوش
خدایا بگذار هر جا تنفر است بذر عشق بکارم ، هر جا آزادگی هست ببخشایم و هر جا که غم است شادی نثار کنم. الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدلی همدلی کنم ،بیش از آنکه دوستم بدارن دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که ستوده می شویم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم
mehrnosh_b2008@yahoo.com
bahar 20

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس