سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاد بودن و شاد زیستن
چگونه به زندگی امیدوار باشیم
 
امیدوار بودن و یا نبودن ما تنها به خودمان یا در حقیقت به طرز فکر و نگرش ما به زندگی باز می گردد.
بعضی از افراد بیان می کنند که داشتن امید با وجود مشکلات فراوان زندگی امری غیر ممکن به نظر می رسد آیا واقعا داشتن امید در زندگی تا به این حد دشوار است مسلما خیر. داشتن امید به زندگی چیزی نیست که ما بدون هیچ تلاشی بتوانیم آن را بدست بیاوریم قطعا برای داشتن هر چیزی در زندگی باید تلاش کرد امیدواری نیز از این قاعده مستثنی نیست اینکه بگوییم چون در زندگی مشکل هست دیگر نمی توان به زندگی امیدوار بود کلام مناسبی به نظر نمی رسد چرا که اگر بدین شکل به زندگی بنگریم پس قطعا نباید در دنیا هیج فرد امیدواری وجود داشته باشد یقینا داشتن امید در شرایط سخت زندگی کار آسان و راحتی نیست.
بی شک بزرگترین هنر هر انسانی امیدوار بودن در شرایط سخت و دشوار زندگی است البته باید بدانیم که داشتن امید دلیل بر این نیست که ما دیگر هرگز ناامید نخواهیم شد چرا که حتی صبور ترین و مقاوم ترین انسان ها نیز گاهی در زندگی دچار یاس و ناامیدی می شوند بدیهی است افرادی که به زندگی نگاه مثبت دارند کمتر دچار ناامیدی می شوند چرا که این افراد در برابر مشکلات انعطاف پذیری بالایی دارند و خیلی سریع خود را باشرایط پیش آمده وفق می دهند.
پس باید بدانیم که امیدوار بودن نیاز به نیروی خارق العاده ای ندارد و هر انسانی قادر به داشتن روحیه عالی خواهد بود به شرط آنکه نگاه و فکر مثبت داشته باشد پس اگر می خواهید از غصه ها و مشکلات زندگی رها شوید از همین لحظه شروع کنید و برای داشتن روحیه عالی تلاش کنید.
در آخر با کلامی از شکسپیر به این مقاله خاتمه می دهم. هیچ چیز نیک یا بد نیست ولی شیوه تفکّر ما امور را نیک یا بد جلوه می دهد.
 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 88/5/4 توسط مهرنوش
درباره وبلاگ

مهرنوش
خدایا بگذار هر جا تنفر است بذر عشق بکارم ، هر جا آزادگی هست ببخشایم و هر جا که غم است شادی نثار کنم. الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدلی همدلی کنم ،بیش از آنکه دوستم بدارن دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که ستوده می شویم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم
mehrnosh_b2008@yahoo.com
bahar 20

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس